پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112091
اعلام برنامه هاي هفته دفاع مقدس
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1224

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از پايگاه پليس، رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ضمن گراميداشت ياد شهداي هشت سال جنگ تحميلي و همچنين محكوميت هتك حرمت ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) در يك فيلم آمريكايي - صهيونيستي، گفت: بيداري اسلامي امروز، استكبار جهاني و در راس آن آمريكا را به شدت عصباني كرده است و باعث شده تا آنها دست به كارهاي زشت بزنند كه به عنوان نمونه مي توان به ساخت فيلم موهن كه به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) توهين كرده بود، اشاره كرد.

وي افزود: اقدامات استكبار جهاني نشان مي دهد، اسلام روز به روز پيروز است و جمهوري اسلامي به عنوان ام القراي اسلام توانسته موفق باشد.

سردار بهمن كارگر با بيان اينكه در هفته دفاع مقدس، يك كتاب منتخب معرفي مي شود،‌از انتخاب كتاب «پايي كه جا ماند» به عنوان كتاب منتخب هفته دفاع مقدس در سال 91 نام برد.

رييس ستاد گراميداشت سي و دومين سالگرد دفاع مقدس به نامگذاري شعار هفته دفاع مقدس اشاره كرد و اظهارداشت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار «چگونه با فرهنگ شهيدان به جنگ تحريم ها برويم» نامگذاري شده است.

وي افزود: معرفي افتخارات دوران دفاع مقدس به عنوان نماد و الگوي مقاومت، ايثار و شهادت به ملت هاي مسلمان؛ تقويت فضاي معنوي و اخلاقي جامعه با تاسي از معنويت جبهه ها، آشنايي با دستاوردهاي دفاع مقدس و ارتباط آن با پيشرفت توانمندي هاي انقلاب اسلامي، نمايش اقتدار نيروهاي مسلح و قدرت بازدارندگي و واكنش به ياوه گويي هاي دشمن از اهداف برنامه هاي هفته دفاع مقدس در سال جاري به شمار مي آيد.

سردار كارگر به سازمان ها و دستگاه توصيه كرد: در اين هفته با توجه به فرامين مقام معظم رهبري در خصوص شعار سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني و اقتصاد مقاومتي، برنامه‌ها متناسب با نام‌گذاري هفته دفاع مقدس و نيز بهره گيري از توانمندي و ظرفيت نهادها و تشكل هاي مردمي در اجراي برنامه هاي اين هفته را مد نظر قرار دهند.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با اشاره به نامگذاري روزهاي هفته دفاع مقدس، تصريح كرد: روز جمعه 31 شهريور ماه با عنوان «بصيرت، شجاعت و ولادت» نامگذاري شده كه اين روز با رژه نيروهاي مسلح آغاز مي شود.

سردار كارگر، با اشاره به اهميت نقش دانش آموزان، دانشجويان و دانش پژوهان در پيشبرد كشور، افزود: روز شنبه اول مهرماه با عنوان «دانش آموزان، نوآوران و دانشمندان» ‌نامگذاري شده است.

به گفته وي، روز يكشنبه دوم مهرماه با عنوان «جوانان، آمادگي دفاعي، سربازان و اقتصاد مقاومتي» با هدف اهميت به پدافند غيرعامل،‌ مقاومت در اقتصاد در مقابل تحريم ها و نقش جوانان و سربازان و رشادت آنها براي اقتدار ايران اسلامي نامگذاري شده است.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به نامگذاري روز دوشنبه سوم مهرماه با عنوان «زنان، ‌ارزش هاي اسلامي و پايداري ملي» با هدف توجه به نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و حفظ عفاف و ارزش هاي ديني، اشاره كرد. 

به گفته رييس ستاد گراميداشت سي و دومين سالگرد دفاع مقدس، روز سه شنبه چهارم مهرماه با عنوان «وحدت ،‌ استكبارستيزي و بيداري اسلامي» نامگذاري شده است.

سردار كارگر با اشاره به نامگذاري روز چهارشنبه پنجم مهرماه با عنوان‌ «رزمندگان، جهادگران و فرماندهان»، اظهارداشت: اين روز مصادف با عمليات «ثامن الائمه» مي باشد از فرماندهان اين عمليات كه به شكست حصر آبادان منجر شده بود، تجليل مي شود.

وي افزود: روز پنجشنبه ششم مهرماه با عنوان «شهادت، كرامت و عزت» نامگذاري شده است كه در اين روز مراسم غبارروبي مزار شهداي هشت سال دفاع مقدس در سراسر كشور برگزار مي شود.

رييس ستاد گراميداشت سي و دومين سالگرد دفاع مقدس به برگزاري بيستمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس در شهر تبريز اشاره كرد.

سردار كارگر از برگزاري مراسم تجليل از فرماندهان عمليات ثامن الائمه از سوي ارتش جمهوري اسلامي ايران خبرداد و گفت: اجراي نمايش رزمي و نيز بازسازي عمليات هاي دفاع مقدس به مدت هفت تا 10 روز در 31 استان كشور از برنامه هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در اين هفته به شمار مي آيد.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، افتتاح پروژه هاي دفاعي كشور را از برنامه هاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در هفته دفاع مقدس نام برد.

وي از برگزاري يازدهمين يادواره تجديد ميثاق با شهدا و تجليل از جهادگران و ايثارگران خبر داد و افزود: اين يادواره از سوي وزارت جهاد سازندگي و با حضور خانواده معظم شهدا در شيراز برگزار مي شود.

سردار كارگر، نواختن زنگ مقاومت در بازگشايي مدارس، شناسايي و معرفي شهداي دانش آموز و فرهنگي زن، رونمايي از كتاب شهداي روحاني فرهنگي با عنوان فرزندان آفتاب را از برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش در هفته دفاع مقدس نام برد.

اين مقام مسوول به برنامه هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در اين هفته به منظور معرفي فرهنگ دفاع مقدس در خارج از كشور اشاره كرد و گفت: برپايي هفته مقاومت در نمايندگي‌هاي خارج از كشور‌ و اعزام روايان دفاع مقدس به كشورهاي هدف در جهت روايت وقايع جنگ تحميلي از برنامه هاي اين سازمان به شمار مي آيد.

وي، برگزاري يادواره زنان ايثارگر در 420 نقطه از كشور، برپايي 22 نمايشگاه در 22 بوستان تهران،‌ اهتزاز بزرگترين پرچم كشور و سومين پرچم بزرگ دنيا در تهران توسط شهرداري تهران در محل باغ موزه دفاع مقدس،برگزاري جشنواره فيلم مقاومت توسط بسيج در كرمان‌ را از ديگر برنامه هاي هفته دفاع مقدس نام برد.

سردار كارگر از مراسم تجليل از سربازان نمونه در كليه يگان هاي نيروهاي مسلح در اين هفته خبر داد.

وي به ديدار از خانواده شهداي مرزنشين و تقدير از آنها در هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: همچنين در اين هفته از سوي مرزباني ناجا، برنامه هاي بسيار خوبي براي مرزنشينان به اجرا در مي آيد.

رييس ستاد گراميداشت سي و دومين سالگرد دفاع مقدس، تجليل از خبرنگاران دفاع مقدس با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس را از ديگر برنامه‌هاي اين هفته نام برد.

به گفته وي، در اين هفته كتاب 110 شهيد خبرنگار در سراي روزنامه نگاران رونمايي مي شود.

سردار كارگر درباره روايان دفاع مقدس، اظهارداشت: تربيت راويان برعهده بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است و در آينده كسي بدون مجوز اين دو نهاد، حق روايتگري نخواهد داشت.

به گفته وي، براساس بررسي انجام شده بحث روايتگري هر سال وضعيت بهتري پيدا مي‌كند.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از بازديد چهار ميليون نفر از مناطق عملياتي دفاع مقدس تحت پوشش راهيان نور خبرداد و افزود: متقاضي براي اعزام و بازديد از مناطق عملياتي بسيار زياد است اما بايد امكانات براي اين بازديد نيز فراهم باشد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html